رژیم کتوژنیک برای شیر دهی

رژیم کتوژنیک برای شیر دهی کاهش وزن: راهنمای قطعی

 

به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک همان طور که میدانید در رژیم کتوژنیک مصرف انواع مواد غذایی که حاوی میزان قابل توجهی کربوهیدرات هستند کاملا ممنوع است. در رژیم کتوژنیک مصرف انواع چاشنی مانند نمک و فلفل و سرکه و آبلیمو و همچنین انواع ادویه جات و ترشیجات آزاد است. چربی مصرفی در این رژیم باید ۱۲۰ گرم غذای چرب و ۹۰ گرم غذایی باشد که چربی به آن افزوده شده باشد. یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، حاوی ۱۲۴ کالری، ۱۴ گرم چربی و صفر گرم کربوهیدرات است.

آیا رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مجاز است؟

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی بیکن و سوسیس میزان زیادی کالری، پروتئین و چربی اشباع دارند. رژیم کتوژنیک بر مصرف چربی زیاد و کربوهیدرات کم تاکید دارد. برای میانوعده هم میتونید از خوراکیهای کم کربوهیدرات مثل تخم مرغ، پنیر و آووکادو استفاده کنید . «کندرا ویتمایر»، متخصص تغذیه و رژیمشناس در لاگونابیچ کالیفرنیا، میگوید: «در رژیم کتوژنیک، خیلی از مردم به سادگی گمان میکنند که این رژیم یعنی مصرفی چربی زیاد و کربوهیدرات کم.

 متخصص رسمی تغذیه در وایتپلین نیویورک میگوید: «حتی اگر در وضعیت کتوزی هستید، نسبت چربی هنوز هم اهمیت دارد و مصرف بیش از حد چربی میتواند موجب افزایش وزن شود». در همین حال، «اسکات کیتلی»، متخصص تغذیه مرکز درمان تغذیه پزشکی در نیویورک ضمن تاکید بر محدودیت مطالعات انجام شده در زمینه مصرف انواع چربیها در رژیم کتوژنیک، تاکید میکند که مصرف منابع چربی اشباع نشده هنوز هم بیشتر از چربیهای اشباع شده توصیه میشود، حتی اگر هر دو نوع، برای رژیم کتو مناسب باشند. همچنین در کودکان اوتیسمی مدتی پس از شروع این رژیم پیشرفتهای بسیاری مشاهده شده است.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مجاز نیست

همچنین ۲۸ گرم بادام درختی (حدود ۲۳ عدد) حاوی ۱۶۴کالری، ۶ گرم پروتئین، ۱۴ گرم چربی، ۳.۵ گرم فیبر و ۲.۵ گرم کربوهیدرات خالص (مجموعا ۶ گرم کربوهیدرات کل) است. البته مهم است بدانید که برخی از منابع خالص چربی مثل روغن زیتون یا نارگیل، هیچ کربوهیدراتی ندارند و برخی دیگر مانند کره آجیل یا آووکادو ممکن است علاوه بر چربی حاوی کربوهیدرات نیز باشند. به همین دلیل است که رژیمِ کتوژنیک در کاهشِ وزن بسیار مؤثر است و در آن نیازی هم به شمردنِ کالریِ مصرفی نیست

در هر دوره ای که شما تصمیم به پیروی از این رژیم می گیرید، دورههای مختلفی با کربوهیدرات وجود دارد، که در هر دوره شاهد دریافت کربوهیدراتهای متفاوت خواهید بود. با انتخاب دانه های قهوه ای که طعم دهی نشده اند، رفته رفته متوجه طعم متفاوت و میوهای آن میشوید. مکمل کراتین برای بدن نیازه ولی نکته ای که داره این هست که از این مکمل زمانی باید استفاده کنید که قصد دارین در کنار رژیم کتوژنیک ، ورزش هم بکنید. از این رو در این مقاله به بایدها و نبایدها و انواع چربی خوب و بد در رژیم کتوژنیک میپردازیم. کیتلی میگوید: «اسیدهای چرب غیراشباع در رژیم غذایی باعث میشود نه تنها چربی خون بالا نرفته، بلکه سطح کلسترول نیز کاهش یابد». در این شرایط بدن برای تامین انرژی، چربی ها را می سوزاند.

رژیم کتوژنیک کربوهیدراتهای مصرفی (که در بدن تبدیل به قند میشود) را کاهش داده و در عین حال به بدن اطمینان میدهد که انرژی مورد نیازش به طور کامل از چربیها تامین میشود. اینکه چقدر از سبزیجات زیر زمینی میتوانید استفاده کنید، بستگی به نوع رژیم و آزادی شما در مصرف کربوهیدرات دارد. حالا تصور کنید علاوه بر این عسل، مواد غذایی حاوی قند دیگه رو هم مصرف کنه.

بر خلاف رژیم کتو، رژیم اتکینز لزوما از افزایش مصرف چربی ها حمایت نمی کند. ویتمایر میگوید، آجیلها ممکن است علاوه بر چربی غیراشباع، محتوی کربوهیدرات نیز باشند، بنابراین به برچسب روی بستهبندی آنها دقت کنید. افسردگی و اختلال دو قطبی نیز از دیگر بیماری هایی است که میتواند با این گونه رژیم بهبود قابل توجهی داشته باشند. میدانم که خیلی از شما دوست دارید با غذا نان بخورید. اگر قبل از رژیم، قهوه سیاه و تلخ مینوشیدید، تنها نیاز دارید که کمی در روش تهیه و نوع قهوه تغییراتی ایجاد کنید.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

 

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum su tesisatçısı