12 نکته برای کمک به شما در کاهش وزن

1. از صبحانه پرش نکنید
پرش از صبحانه به شما در کاهش وزن کمک نمی کند. شما می توانید مواد مغذی ضروری را از دست ندهید و ممکن است در طی روز بیش از حد تنقل کنید زیرا احساس گرسنگی می کنید.

دستور العمل های صبحانه سالم را بررسی کنید

2. وعده های غذایی منظم بخورید
خوردن در اوقات منظم در طول روز باعث سوزاندن کالری با سرعت بیشتری می شود. همچنین وسوسه تنقلات روی غذاهای پر چربی و قند را کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتری در مورد خوردن هیتلی بیابید

3. میوه و سبزیجات زیادی بخورید
میوه و سبزیجات از نظر کالری و چربی کم و از نظر فیبر زیاد هستند – 3 ماده ضروری برای کاهش وزن موفق. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند.

در مورد دریافت 5 روز خود بخوانید

4- فعال تر شوید
فعال بودن برای کاهش وزن و دفع آن از اهمیت اساسی برخوردار است. علاوه بر ارائه فواید سلامتی زیادی ، ورزش می تواند به سوزاندن کالری های اضافی که نمی توانید از طریق رژیم فقط از دست بدهید کمک کند.

فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید و قادر به متناسب با روال خود باشید.

5- آب زیادی بنوشید
بعضی اوقات مردم عطش را با گرسنگی اشتباه می گیرند. وقتی یک لیوان آب واقعاً همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید می توانید در نتیجه کالری اضافی مصرف کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد نوشیدن آب را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی گرم بخوانید

6. غذاهای پر فیبر بخورید
غذاهایی که حاوی فیبر زیادی هستند می توانند به شما در حفظ سلامت کمک کنند که برای کاهش وزن مناسب است. فیبر فقط در مواد غذایی گیاهان از جمله میوه و سبزیجات ، جو دوسر ، نان سبوس دار ، برنج قهوه ای و ماکارونی و لوبیا ، نخود فرنگی و عدس یافت می شود.

7. برچسب های مواد غذایی را بخوانید
دانستن نحوه خواندن برچسب های مواد غذایی می تواند در انتخاب گزینه های سالم تر به شما کمک کند. از اطلاعات کالری استفاده کنید تا بفهمید چگونه یک ماده غذایی متناسب با میزان کالری روزانه شما در برنامه کاهش وزن جای می گیرد.

درباره خواندن برچسب های غذایی بیشتر بدانید

8- از یک صفحه کوچکتر استفاده کنید
استفاده از صفحات کوچکتر می تواند به شما در خوردن بخش های کوچکتر کمک کند. با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر ، ممکن است شما به تدریج به خوردن بخش های کوچکتر بدون گرسنگی عادت کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز پر شود ، بنابراین به آرامی غذا بخورید و قبل از احساس کامل غذا خوردن را متوقف کنید.

9- غذاها را ممنوع نکنید
هیچ برنامه غذایی را از برنامه کاهش وزن خود منع نکنید ، به خصوص غذاهایی که دوست دارید. ممنوعیت غذاها فقط باعث می شود که بیشتر آنها را میل کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بتوانید از معاشرت گاه به گاه لذت ببرید تا زمانی که در کالری دریافتی روزانه خود باقی بمانید.

10. مواد غذایی ناخواسته را ذخیره نکنید
برای جلوگیری از وسوسه کردن ، غذاهای آشامیدنی – مانند شکلات ، بیسکویت ، ترد و نوشیدنی های شیرین شیرین – را در خانه انبار نکنید. در عوض ، از میان وعده های سالم ، مانند میوه ، کیک برنج بدون آب ، کیک جو دوسر ، پاپ کورن تمیز نشده و بدون آب میوه و آب میوه خودداری کنید.

11- الکل را کم کنید
یک لیوان شراب استاندارد می تواند کالری زیادی به عنوان یک قطعه شکلات داشته باشد. با گذشت زمان ، نوشیدن زیاد می تواند به راحتی در افزایش وزن نقش داشته باشد.

درباره کالری موجود در الکل اطلاعات بیشتری کسب کنید

12. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید
سعی کنید صبحانه ، ناهار ، شام و میان وعده های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید ، تا مطمئن شوید که به میزان کالری خود کمک می کنید.

منبع : https://sobhangolzari.ir/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>